Τρίτη 8 Δεκεμβρίου 2009

Γκρινιάζουν πάλι οι Βούλγαροι για τον πετρελαιαγωγό

Αν και μόλις προ δύο εβδομάδων στην Αθήνα, στις συναντήσεις που έχει με τον αρμόδιο περί τα ενεργειακά υφυπουργό Π.Ε.Κ.Α. κ. Γιάννης Μανιάτης ο Βούλγαρος επικεφαλής της ενέργειας υπουργός κ. Τράικοφ, το κλίμα ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντικό για τον πετρελαιαγωγό Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης, η Σόφια εξακολουθεί και πάλι να χρησιμοποιεί την τακτική του μαστίγιου και του καρότου.

Αυτήν την φορά ήταν η σειρά του ίδιου του πρωθυπουργού κ. κ. Μπόικο Μπορίσοφ να …γκρινιάξει, όσο κι αν αυτό συνέβη στην διάρκεια επίσκεψής του στο Μπουργκάς, όπου η κοινή γνώμη έχει δια δημοψηφίσματος εναντιωθεί στο έργο…

Ο κ. Μπορίσοφ δήλωσε χαρακτηριστικό πώς πρόκειται για ένα έργο υποδομής το οποίο, σε αντίθεση προς ό, τι συμβαίνει με την Ελλάδα και την Ρωσία, δεν έχει κανένα όφελος για την Βουλγαρία και δεν προστατεύει τα εθνικά της συμφέροντα.

‘Η συμφωνία’, δήλωσε ο Βούλγαρος πρωθυπουργός, ‘δεν επιτρέπει σε κανένα από τα μέρη να αποσυρθούν, αλλά και δεν επιτρέπει κάτι άλλο στην Βουλγαρία από το να την σπάσει’ !

Έπειτα από την πρόσφατη συνάντηση Μανιάτη – Τράικοφ στην Αθήνα, είχε ανακοινωθεί ότι η Βουλγαρική πλευρά επεσήμανε την ανάγκη διασφάλισης των αναγκαίων ποσοτήτων πετρελαίου, ως προϋπόθεση για τη βιωσιμότητα του αγωγού. Παράλληλα, θα ζητηθεί η έγκαιρη διευθέτηση του θέματος από τη Ρωσική πλευρά που έχει αναλάβει τη συμβατική δέσμευση.

Οι κ.κ Μανιάτης και Traikov είχαν συμφωνήσει να υπάρξει στενή συνεργασία των δύο Υπουργείων, προκειμένου να ληφθούν όλα τα απαιτούμενα μέτρα για την διέλευση των αγωγών από το έδαφος τους, λαμβάνοντας υπ’ όψιν όλες τις παραμέτρους (τεχνικές, οικονομικές, περιβαλλοντικές κ.α).

O Υφυπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, κ. Ι. Μανιάτης επεσήμανε ότι η Ελλάδα κινείται σταθερά στην κατεύθυνση της υλοποίησης του έργου και ότι προς τούτο ανασυγκροτεί την Τοπική Επιτροπή έργου, τη Διϋπουργική Επιτροπή για την παρακολούθηση του, καθώς και την Επιτροπή Διαπραγμάτευσης της Συμφωνίας Διέλευσης.

Παράλληλα, εξετάζονται πιθανά αντισταθμιστικά οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες και καταθέτει Νομοσχέδιο για τη διευκόλυνση κατασκευής του έργου, με έμφαση σε ζητήματα χρήσης γης.

Ο ρωσικός τύπος πάντως τις τελευταίες ημέρες αντιμετωπίζει μάλλον …ειρωνικά τις θέσεις που κατά καιρούς εκφράζονται από τη νέα βουλγάρικη κυβέρνηση, εκτιμώντας ότι ίσως η Μόσχα θα πρέπει απλώς να πιέσει λίγο περισσότερο για να ‘τρέξει’ το ζήτημα…

Ο μήκους 280 χιλιομέτρων και κόστους περί το 1 δισεκατομμύριο ευρώ αγωγός έχει υπολογιστεί να λειτουργήσει περί τα τέλη του 2011 ή τις αρχές του 2012 το αργότερο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου