
Ο τίτλος της έκθεσης «Ο Paul Delvaux και η Αρχαιότητα» μαρτυρά το περιεχόμενό της. Πρόκειται για τον τρόπο που ο καλλιτέχνης «βλέπει» τη χώρα που τον μάγεψε με τους μύθους, τον αρχαίο πολιτισμό και τα έπη της στα μαθητικά του χρόνια. Επίκεντρο η αγαπημένη γυναίκα που, σε μια προσπάθεια να αποτυπώσει τα κάλλη της, ζωγραφίζει συχνά γυμνή. Οι πίνακες αναπλάθουν τον αρχαίο κόσμο δανείζοντάς του σύγχρονα αντικείμενα βιομηχανικής προέλευσης και συνδυάζουν άριστα τον ρεαλισμό με έναν ίδιον σουρεαλισμό.
Παρόλο που ο ίδιος δεν αποδέχθηκε ποτέ πλήρη ιδεολογική ταύτιση με το εν λόγω καλλιτεχνικό κίνημα, δανείζεται από αυτό την εκφραστική ελευθερία και τη δυνατότητα υπέρβασης της λογικής. Η πραγματικότητα μετατρέπεται σε όνειρο όπου εκπληρώνονται τα πάθη και οι ανεκπλήρωτες επιθυμίες του.
Ο ζωγράφος ασχολήθηκε με τη δημιουργία μνημειακών τοιχογραφιών (Pal1ais de Congres των Βρυξελλών), το σχεδιασμό σκηνικών για θέατρο («Adan Miroire» του Ζαν Ζενέ) καθώς και με εικονογραφήσεις ποιητικών συλλογών όπως αυτή του Πολ Ελιάρ. Επηρεάστηκε από τον Νταλί, τον Ντε Κίρικο, τον Μαγκρίτ. Το φιλότεχνο κοινό θα έχει την ευκαιρία να τον γνωρίσει, μέσα από τα έργα του αλλά και τις καθημερινές προβολές έως τις 27 Σεπτεμβρίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου