Κυριακή 26 Απριλίου 2009

Προτάσεις από τέσσερις εταιρείες για μίσθωση αεροσκαφών από τη νέα ΟΑ

Τις προτάσεις τεσσάρων εταιρειών - κατασκευαστών αεροσκαφών για τη μίσθωση των αεροσκαφών τους από τη νέα Ολυμπιακή Αεροπορία , παρέλαβε τις προηγούμενες δύο ημέρες η MIG, ενώ στελέχη της εταιρείας έχουν ήδη ξεκινήσει την αξιολόγηση των δεκάδων χιλιάδων βιογραφικών που κατατέθηκαν για τη στελέχωσή της.

Σύμφωνα με πληροφορίες, την Πέμπτη και την Παρασκευή τέσσερις εταιρείες, η Boeing,, η Airbus, η Bombardier και η ATR κατέθεσαν γραπτώς τις προτάσεις τους για τα αεροσκάφη που διαθέτουν και τα οποία θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν από την MIG στη νέα Ολυμπιακή Αεροπορία. Αρχικός στόχος είναι ο στόλος της εταιρείας να περιλαμβάνει μόνο δύο τύπους αεροσκαφών (τα μεγάλα αεροσκάφη κυρίως για μεγάλες αποστάσεις και τα μικρότερα που μπορούν να υποδεχθούν τα περισσότερα νησιά της χώρας μας) προκειμένου να μην δημιουργείται τεράστιο κόστος στη συντήρηση. Ωστόσο ανάλογα με τις προτάσεις των εταιρειών και τη διαθεσιμότητα των αεροσκαφών, δεν αποκλείεται στην αρχή να επιλεγούν περισσότεροι τύποι ώστε η εταιρεία να είναι σε θέση να εκτελέσει το πτητικό της πρόγραμμα χωρίς προβλήματα. Για τον σκοπό αυτό, αναμένεται να απαιτηθούν περίπου 30 έως 35 αεροσκάφη.

Από τις προτάσεις των εταιρειών θα εξαρτηθεί και το επιχειρησιακό πρόγραμμα της εταιρείας το οποίο ήδη έχει ξεκινήσει να συντάσσεται από ειδική ομάδα στην οποία συμμετέχουν πρώην στελέχη της Ολυμπιακής Αεροπορίας, της Aegean αλλά και ξένων αεροπορικών εταιρειών. Σύμφωνα με στελέχη του Ομίλου το πιο πιθανό σενάριο είναι αρχικά η εταιρεία να προχωρήσει σε μακροχρόνιες μισθώσεις αεροσκαφών και κατόπιν να ξεκινήσει τις αγορές. Ειδικότερα η MIG προσανατολίζεται στην περίοδο Ιουνίου-Ιουλίου, να έρθουν στην Αθήνα τα πρώτα νέα μισθωμένα αεροσκάφη της Ο.Α., ενώ δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο μέσα στο 2010 αναμένεται η παραλαβή των πρώτων ιδιόκτητων αεροσκαφών, τα οποία θα καλύπτουν μεσαίες αποστάσεις. Συγκεκριμένα ο Όμιλος προτίθεται να αποσύρει από τον στόλο της νέας εταιρείας τα παλαιά ελικοφόρα ΑΤR 40 και 70 θέσεων και να τα αντικαταστήσει με ελικοφόρα αεροσκάφη.

Εργαζόμενοι Ο.Α.
Σε περίπου μία βδομάδα αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή η τροπολογία για αμοιβή των πιλότων στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, ενώ παράλληλα στο χρονικό αυτό διάστημα θα έχει ολοκληρωθεί και η υπουργική απόφαση που προσδιορίζει την μετάθεση των πιλότων σε θέση ιπτάμενων χειριστών της ΥΠΑ.

Αν και αρχικά οι πιλότοι είχαν δώσει στην ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών διορία μέχρι την Μ. Τετάρτη για την προώθηση των εκκρεμοτήτων όσον αφορά τις μετατάξεις και την εθελουσία έξοδο των εργαζομένων της Ολυμπιακής Αεροπορίας, δόθηκε νέα διορία μέχρι τις 8 Μαΐου προκειμένου να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες τόσο για την τροπολογία όσο και για την υπουργική απόφαση που τους διασφαλίζει την εργασία τους και τις αμοιβές στην ΥΠΑ. Ωστόσο καμία εξέλιξη δεν υπάρχει ως προς την σύνταξη και προώθηση των άλλων υπουργικών αποφάσεων που απαιτούνται για τους εργαζόμενους που θα αποχωρήσουν από την εταιρεία με πρόωρη συνταξιοδότηση.

Μέσα στους περίπου πεντέμισι μήνες που απομένουν μέχρι την 1η Οκτωβρίου όπου αναμένεται να ξεκινήσει η λειτουργία της ΠΑΝΘΕΟΝ με το όνομα και το σήμα της Ολυμπιακής και να ξεκινήσει η εκκαθάριση των ΟΑ και της ΟΑ Υπηρεσίες, θα πρέπει να έχουν συνταχθεί περίπου πέντε κοινές υπουργικές αποφάσεις που θα προσδιορίζουν κυρίως την απόδοση του εφάπαξ στους εργαζομένους.

Επιλογή προσωπικού
Εχει ξεκινήσει και η επιλογή προσωπικού κυρίως ιπτάμενων συνοδών και πιλότων οι οποίοι θα χρειαστούν και εκπαίδευση περίπου έξι εβδομάδων πάνω στα νέα αεροσκάφη. Στις συνεντεύξεις συμμετέχει μεταξύ άλλων και πρώην αρχιπιλότος της British Airways ο οποίος έχει ειδικευτεί σε θέμα ασφάλειας πτήσεων.

Σύμφωνα με τα ίδια στελέχη, οι προσλήψεις θα πραγματοποιηθούν στη συντριπτική τους πλειοψηφία μετά τα τέλη καλοκαιριού όταν και θα πλησιάζει ο χρόνος για την ανάληψη της Ολυμπιακής από τον όμιλο MIG.

Ωστόσο, θα πραγματοποιηθούν ορισμένες προσλήψεις που αφορούν σε εξειδικευμένο προσωπικό, το οποίο θα χρειαστεί εκπαίδευση όπως οι πιλότοι.

Από την 1η Οκτωβρίου, η νέα Ολυμπιακή θα κατέχει το 65% του πτητικού έργου της παλαιάς, όπως ορίζει η συμφωνία μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της Ευρωπαϊκής Ενωσης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου