Κυριακή 26 Απριλίου 2009

Οι Ελληνες εμπιστεύονται τα εγχώρια online shops

Παπούτσι από τον τόπο σου, λέει η λαϊκή ρήση και οι Έλληνες χρήστες του Διαδικτύου που αγοράζουν προϊόντα και υπηρεσίες online δείχνουν να την ακολουθούν.

Σύμφωνα με τα στοιχεία από την πρόσφατη έρευνα του Παρατηρητηρίου για την Κοινωνία της Πληροφορίας για τη χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών στη χώρα μας, το 55% των προϊόντων ή υπηρεσιών που αγόρασαν ή παρήγγειλαν οι Έλληνες χρήστες του Διαδικτύου μέσα στο 2008 ήταν από εγχώριους πωλητές.

Ο λόγος δεν αποκλείεται να ήταν ότι οι Έλληνες «κυβερνοναύτες» αισθάνονται μεγαλύτερη ασφάλεια όταν γνωρίζουν ότι μπορούν να βρουν σχετικά εύκολα τον πωλητή.

Δεν αποκλείεται αντίστοιχη λογική να υπάρχει και πίσω από το γεγονός ότι το 40% των αγορών έγινε σε καταστήματα ή εταιρείες που έχουν έδρα μία από τις υπόλοιπες 26 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ μόλις το 20% αφορούσε αγορές εκτός της Γηραιάς Ηπείρου.

Χαμηλά ποσοστά
Σε κάθε περίπτωση, το ποσοστό των Ελλήνων που εκμεταλλεύονται το Διαδίκτυο για αγορές παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, καθώς για το 2008 έφθασε μόλις στο 8% όταν στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι στο 24%. Τουλάχιστον, υπήρξε μία αύξηση της τάξεως των τριών ποσοστιαίων μονάδων σε σχέση με το 2007.

Σημειωτέον πως το ποσοστό διείσδυσης του Internet στα ελληνικά νοικοκυριά έφθασε το 2008 στο 38,8% από 28,4%, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου για την ΚτΠ.

Χαμηλό, όμως, είναι και το ποσοστό εκείνων που αγοράζουν online μεταξύ των Ελλήνων χρηστών του Διαδικτύου.

Συγκεκριμένα, μόλις το 19% όσων χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο έκανε μία online αγορά τους τελευταίους τρεις μήνες πριν από τη διεξαγωγή της έρευνας (Οκτώβριος - Νοέμβριος 2008), ενώ ένα επιπλέον 7% είχε αγοράσει κάτι τον τελευταίο χρόνο.

Τα αντίστοιχα ποσοστά το 2007 ήταν 21% και 10%, κάτι που δείχνει ότι ακόμη οι Έλληνες δεν έχουν πειστεί για τα οφέλη του Διαδικτύου, καθώς ακόμη δείχνουν να μην εμπιστεύονται το μέσο.

Αγορές
Ποιες κατηγορίες προϊοντων

προτιμούν Οσον αφορά στις κατηγορίες προϊόντων που προτιμούν οι Έλληνες online shoppers, τα είδη που σχετίζονται με τους υπολογιστές και γενικότερα τις ψηφιακές τεχνολογίες έχουν την τιμητική τους. Σημαντικό είναι, πάντως, και το ποσοστό (20%) εκείνων που χρησιμοποίησαν το Διαδίκτυο για τουριστικές υπηρεσίες (εισιτήρια, ταξίδια, διαμονή σε ξενοδοχεία).

Οι άντρες αγοράζουν πιο συχνά λογισμικό ή εξοπλισμό για PC (26%), ενώ οι γυναίκες περιοδικά και βιβλία (22%) καθώς και είδη ένδυσης (24%).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου