Παρασκευή 24 Απριλίου 2009

Αλληλοτρώγονται VW και Ρorsche

Η μία πασχίζει να αυξήσει τη συμμετοχή της στο μετοχικό κεφάλαιο της άλλης- Η κρίση αναδεικνύει την Κίνα σε κορυφαία αγορά αυτοκινήτου παγκοσμίως.

Σε μάχη - πληγωμένων - λεόντων εξελίσσονται οι εκατέρωθεν προσπάθειες της Volkswagen και της Ρorsche να εξαγοράσουν η μία την άλλη. Το τελευταίο επεισόδιο αυτού του αδυσώπητου αγώνα μεταξύ των δύο συγγενικών μεν αλλά ανταγωνιστικών ομίλων θέλει τη μητρική Ρorsche να απορροφάται στο εγγύς μέλλον από τη Volkswagen και να γίνεται έτσι το νεότερο μέλος της πολύτεκνης οικογένειας δίπλα στις αδελφές Αudi, Βentley, Βugatti, Lamborghini, Seat, Skoda και Scania. Ετσι τουλάχιστον αναφέρει η γερμανική έκδοση των «Financial Τimes», που σημειώνει ότι η διοίκηση της Volkswagen σκοπεύει να εξαγοράσει πλειοψηφικό πακέτο της μητρικής εταιρείας η οποία αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα ρευστότητας, ενώ είναι επιβαρημένη με ένα χρέος που αγγίζει τα 9 δισ. ευρώ. Από την άλλη πλευρά, «εμπιστευτικές» πληροφορίες του Βloomberg αναφέρουν ότι οι οικογένειες Πόρσε και Πίεχ, που ελέγχουν την πλειοψηφία των μετοχών τόσο της Ρorsche όσο και της VW, επιθυμούν να πουλήσουν μερίδιο της Αustrian Ρorsche Ηolding (ελέγχει τις πωλήσεις στην Ανατολική Ευρώπη) στη VW με αντάλλαγμα μετρητά και μετοχές της VW και να προχωρήσουν σε αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της Ρorsche με την έκδοση νέων μετοχών.

«Εξ όσων γνωρίζω, τέτοιο σχέδιο δεν υπάρχει»έσπευσε να δηλώσει εκπρόσωπος της κατασκευάστριας των σπορ αυτοκινήτων, διαψεύδοντας τόσο τα δημοσιεύματα των «Financial Τimes Deutschland» όσο και παρόμοιου περιεχομένου άρθρο του περιοδικού «Μanager» το οποίο φέρνει τις δύο εταιρείες να σχηματίζουν από κοινού όμιλο συμμετοχών (Ηolding), στον οποίον όμως την πλειοψηφία θα κατέχει η Volkswagen. Η αλήθεια είναι ότι οι επιθετικές βλέψεις της Ρorsche προς τη Volkswagen ανάγονται στο 2005.

Εκτοτε η πρώτη έχει αυξήσει σταδιακά τη συμμετοχή της στη δεύτερη, φθάνοντας σήμερα να διαθέτει σχεδόν το 51% του μετοχικού κεφαλαίου.

Η κρίση όμως φαίνεται, προς το παρόν τουλάχιστον, να μεταθέτει στο μακρινό μέλλον τις προθέσεις του διευθυντή της ΡorscheΒέντελιν Βίντεκινγκνα αποκτήσει το 75% της αυτοκινητοβιομηχανίας του Φόλφσμπουργκ. Και αυτό διότι το πρώτο τρίμηνο ο τζίρος της κατρακύλησε κατά 13%, ενώ οι πωλήσεις των γρήγορων αλλά και πανάκριβων αυτοκινήτων της μειώθηκαν κατά 27%. Σύμφωνα με δημοσιεύματα του γερμανικού περιοδικού «Spiegel», οι τράπεζες εμφανίζονται πρόθυμες να χορηγήσουν νέεςκαι άκρως απαραίτητες για την αυτοκινητοβιομηχανία- πιστώσεις μόνο υπό την προϋπόθεση ότι θα λάβουν αντί εγγύησης μετοχές της εταιρείας. Οι καιροί λοιπόν είναι όσο ποτέ απαγορευτικοί για επιθετικές επενδυτικές κινήσεις, καθώς μάλιστα ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας της ΣτουτγάρδηςΧόλγκερ Χέρτερεισηγείται την έκδοση ομολογιακού δανείου, προκειμένου να εξευρεθεί η απαιτουμένη ρευστότητα.

Ο όμιλος VW, που εδρεύει στο κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας, το οποίο μάλιστα κατέχει το 20% των μετοχών της εταιρείας, ασφαλώς δεν έχει μείνει αλώβητος από τη διεθνή ύφεση. Κάθε άλλο μάλιστα, αφού τόσο τα κέρδη όσο και οι πωλήσεις της Volkswagen κατέγραψαν πτώση κατά 11% το πρώτο τρίμηνο του 2009, μεταθέτοντας για λίγο αργότερα την κατάκτηση της πρώτης θέσης παγκοσμίως στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Την ώρα που πολλοί δυσκολεύονται να καλύψουν ακόμη και πάγιες ανάγκες, η αγορά ενός αυτοκινήτου μεγάλου κυβισμού αποτελεί κάτι περισσότερο από περιττή πολυτέλεια, ακόμη και για τους πλέον εύπορους των Ευρωπαίων.

Το μέλλον όμως της αγοράς αυτοκινήτων απέχει χιλιάδες χιλιόμετρα από τα γερμανικά κρατίδια, όπως επισημαίνει σε άρθρο του ο γαλλικός «Μonde». Η παρθένα και ανεξερεύνητη κινεζική αγορά (το 80% των κινέζων πελατών αγοράζουν για πρώτη φορά αυτοκίνητο) θα είναι σύντομα η νέα «Γη της Επαγγελίας» για τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Οι κινέζοι αγρότες εγκαταλείπουν με ταχείς ρυθμούς τα ρυπογόνα τρίτροχα θαμπωμένοι από τα ολοκαίνουργα ημιφορτηγά και τα άλλα γυαλιστερά προϊόντα που προσφέρουν οι κινέζοι κατασκευαστές. Επιπλέον η κινεζική κυβέρνηση μειώνει τη φορολογία στα αυτοκίνητα κάτω των 1.600 κ.εκ. ανοίγοντας την όρεξη στους νέους αγοραστές και δείχνοντας τον δρόμο στις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου