Κυριακή 24 Μαΐου 2009

Σχέδιο απελπισίας του Μαξίμου


Ο συνδυασμός παροχών (με δανεικά) και πολιτικής πόλωσης (ακόμη και «γκρίζα» διαφήμιση) φαίνεται ότι αποτελεί την τακτική του κ. Κ. Καραμανλή εν όψει της αναμέτρησης της 7ης Ιουνίου.

Ο πρωθυπουργός, ο οποίος γνωρίζει ότι το αποτέλεσμα των ευρωεκλογών θα σηματοδοτήσει εξελίξεις που αφορούν και την προσωπική του πολιτική πορεία, παίζει τα «ρέστα του» σε μια προσπάθεια να μειώσει όσο μπορεί τη διαφορά που χωρίζει το κόμμα του από το ΠΑΣΟΚ.

Αποτελεί κοινό μυστικό στη ΝΔ ότι η εκλογική πρωτιά δεν είναι μέσα στο πλαίσιο των δυνατοτήτων που αυτή την ώρα υπάρχουν για το κυβερνών κόμμα και πως ο μόνος στόχος είναι να περιοριστεί η διαφορά σε ποσοστά κάτω του 3%.

Ο κ. Καραμανλής, πάνω στον οποίο έχει «στηθεί» το μεγαλύτερο μέρος της προεκλογικής καμπάνιας της ΝΔ, υιοθέτησε επιλογές που παραπέμπουν σε άλλες εποχές, όπως παροχές-χαρτζιλίκι, προσλήψεις, πάσης φύσεως ρουσφέτια και βέβαια πόλωση.

Αυτή την εβδομάδα, όλο το βάρος αναμένεται να δοθεί απο τη Ρηγίλλης στην τηλεμαχία της Πέμπτης. Οι επιτελείς του Μαξίμου αναζητούν έξυπνο τρόπο για να ξεπεράσουν με τις μικρότερες απώλειες τις ερωτήσεις για τα σκάνδαλα. Ετσι, υπάρχουν εισηγήσεις ακόμη και για τηλεοπτικό άδειασμα των πρωταγωνιστών στα σκάνδαλα, αλλά ακόμη δεν έχουν παρθεί οριστικές αποφάσεις.

Συγκεντρώσεις. Επίσης, έπειτα από διαβήματα κορυφαίων υπουργών, ο κ. Καραμανλής εγκαινιάζει τον «κύκλο» ανοιχτών συγκεντρώσεων, καθώς μέχρι τώρα η σύγκριση μεταξύ των ομιλιών του σε κλειστούς χώρους και των ομιλιών του κ. Γ. Παπανδρέου σε πλατείες απέβαινε εις βάρος του κυβερνώντος κόμματος.

Τέλος, μέσα στην εβδομάδα θα αρχίσουν -σύμφωνα με τον προγραμματισμό που έχει γίνει- και οι δημόσιες παρεμβάσεις κορυφαίων υπουργών. Μέχρι τώρα, εμφανίσεις σε Μέσα Ενημέρωσης έχουν πραγματοποιήσει η Ντ. Μπακογιάννη και ο Πρ. Παυλόπουλος και από αύριο στη «μάχη» θα μπουν οι κορυφαίοι υπουργοί κ. Σουφλιάς, Μεϊμαράκης, Σαμαράς, Αβραμόπουλος και Παπαθανασίου.

«ΔΩΡΑΚΙΑ»
Παροχές στο «παρά πέντε» των εκλογών προβλέπει το σχέδιο του Μαξίμου που έχει μπεί ήδη σε εφαρμογή. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται η έναρξη καταβολής των εφάπαξ ενισχύσεων στους συνταξιούχους των ταμείων του ιδιωτικού τομέα. Την ενίσχυση των 500 ευρώ παίρνουν οι συνταξιούχοι που έχουν κύρια σύνταξη μέχρι 800 ευρώ και των τρακοσίων όσοι παίρνουν σύνταξη έως 1.100 ευρώ. Στο ίδιο πακέτο είναι και η κυβερνητική εξαγγελία για την ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που αποτελούν μία ομάδα που κάποτε ανήκε σχεδόν στο συνολό της στη ΝΔ και τώρα δείχνει... τάσεις οριστικής φυγής.

ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ
Οι εξαγγελίες για προσλήψεις διαδέχονται η μία την άλλη και θα συνεχίσουν ακόμη και την τελευταία εβδομάδα. Ο κ. Καραμανλής ανακοίνωσε τη δημιουργία 200.000 νέων θέσεων απασχόλησης, οι οποίες θα γίνουν με τη μετατροπή του επιδόματος ανεργίας σε επίδομα εργασίας για τρία χρόνια. Το πρόγραμμα που εξήγγειλε φτάνει σε κόστος τα 3,2 δισ. ευρώ.

ΡΟΥΣΦΕΤΙΑ
Προώθηση ρουσφετιών. Το μήνυμα έστειλε ο διευθυντής του γραφείου του πρωθυπουργού, Γ. Αγγέλου, σε μυστική σύσκεψη που είχε στις αρχές της εβδομάδας με τους διευθυντές των γραφείων των υπουργών και των υφυπουργών. Ο κ. Αγγέλου ζήτησε από όλους να έχουν «ανοιχτές» τις πόρτες τους στους πολίτες και να υλοποιούν τα αιτήματα που τους υποβάλλουν. Παράλληλα, υποσχέθηκε πως μετά τις ευρωεκλογές θα αλλάξει η στάση και η συμπεριφορά των υπουργών έναντι των πολιτών.

Πόλωση

Υιοθέτηση τακτικής πόλωσης. Πέραν της ρητορικής που ακολουθούν ο ίδιος ο κ. Καραμανλής και τα στελέχη της ΝΔ, στη Ρηγίλλης έχουν ήδη ετοιμάσει -σύμφωνα με πληροφορίες- και διαφημιστικά μηνύματα που παραπέμπουν σε «γκρίζα» διαφήμιση.

Σε ό,τι αφορά τη ρητορική, είναι πράγματι περίεργο το ότι η ΝΔ επένδυσε -προκειμένου να πολώσει το κλίμα- στη φράση του Κ. Καστοριάδη προ 30ετίας περί «Σοσιαλισμού ή βαρβαρότητας», την οποία χρησιμοποίησε πρόσφατα ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ. Με ένα... άλμα λογικής τόσο ο πρωθυπουργός όσο και οι εκπρόσωποί του κατηγόρησαν τον κ. Παπανδρέου ότι χαρακτηρίζει «βαρβάρους» τους ψηφοφόρους της ΝΔ»...

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
«Γκρίζο κοστούμι» με στόχο τον Γιώργο

Την εικόνα του κ. Γ. Παπανδρέου έχει ως στόχο η «γκρίζα διαφήμιση» στην οποία θα καταφύγει η ΝΔ προκειμένου να συσπειρώσει τους οπαδούς της.

Τα διαφημιστικά μηνύματα είναι ήδη έτοιμα, και αυτό που αναμένουν στη Ρηγίλλης είναι το πράσινο φως από τον ίδιο τον πρωθυπουργό για να βγουν στον «αέρα».

Ο κ. Καραμανλής θα περιμένει με τη σειρά του τα αποτελέσματα της τηλεμαχίας της Πέμπτης και την ανάλυση του κ. Γ. Λούλη για τα ποσοστά συσπείρωσης της ΝΔ. Εάν οι αριθμοί παραμείνουν σε χαμηλά επίπεδα, τότε στην τελική ευθεία προς τις κάλπες η ΝΔ θα χρησιμοποιήσει και αυτό το «όπλο».

Το σενάριο. Σύμφωνα με πληροφορίες, τα μηνύματα αυτά περιλαμβάνουν παλαιότερες δηλώσεις του κ. Παπανδρέου, ο οποίος επισημαίνει την ανάγκη παροχών προς συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες, αλλά και την ανάγκη αύξησης των κονδυλίων στους τομείς της Υγείας και της Παιδείας.

Στη συνέχεια, επιχειρείται να δοθεί η εικόνα ότι ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ προχωρεί ανεύθυνα σε αυτές τις εξαγγελίες, καθώς -σύμφωνα με το σενάριο- δεν γνωρίζει από πού θα αντλήσει αυτούς τους πόρους. Στόχος των μηνυμάτων αυτών είναι να ταυτιστεί ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ με την πολιτική ανευθυνότητα.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, στη Ρηγίλλης υπάρχουν εισηγήσεις για επέκταση της λεγόμενης «γκρίζας διαφήμισης» και σε άλλους -πέραν της οικονομίας- τομείς. Οι εισηγήσεις αυτές αναφέρουν ότι θα πρέπει να αξιοποιηθούν παλαιότερες δηλώσεις βουλευτών του ΠΑΣΟΚ για την ύπαρξη κρουσμάτων διαφθοράς και επί κυβερνήσεων Σημίτη.

Η επιλογή αυτή, εάν τελικά υλοποιηθεί, θα έχει καθαρά «αμυντικό χαρακτήρα» και ο στόχος θα είναι η προβολή της εικόνας ότι «όλοι το ίδιο είναι» σε ό,τι αφορά τα σκάνδαλα και τη διαφθορά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου