Δευτέρα 25 Μαΐου 2009

Ανοίγει φτερά η επίγεια εξυπηρέτηση

Στην απελευθέρωση της παροχής επίγειας εξυπηρέτησης μέσω της προκήρυξης σχετικών διαγωνισμών στα 33 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας θα προχωρήσει σύντομα το υπουργείο Μεταφορών, καθώς φαίνεται να έχει οριστικοποιηθεί το διαγωνιστικό μοντέλο που θα ακολουθηθεί.

Στελέχη του υπουργείου υπογραμμίζουν ότι η μέθοδος που έχει προκριθεί είναι ο διαχωρισμός των 33 αεροδρομίων, στα οποία λήγει το μονοπώλιο της Ολυμπιακής τον επόμενο Οκτώβριο, σε 7-8 «μπουκέτα», σε καθένα από τα οποία θα «ηγείται» ένας κερδοφόρος αερολιμένας ή δύο μεσαίου μεγέθους και θα περιλαμβάνονται και ακόμα 2 ή 3 αεροδρόμια με ζημίες, τα οποία μόνα τους δεν θα προσέλκυαν επενδυτικό ενδιαφέρον.

Υπενθυμίζεται ότι το handling έχει ήδη απελευθερωθεί στα πέντε μεγάλα αεροδρόμια της χώρας, της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης, του Ηρακλείου, της Ρόδου και της Κέρκυρας, ενώ τα έσοδα από την αγορά της επίγειας εξυπηρέτησης στη χώρα μας αγγίζουν τα 150-200 εκατ. ευρώ και σε αυτή δραστηριοποιούνται, εκτός από την ΟΑ, η Goldair Handling και η Swissport.

Την ίδια στιγμή με ενδιαφέρον αναμένονται και τα αποτελέσματα των διαγωνισμών που θα προκηρύξει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας για την κάλυψη των 19 άγονων γραμμών, των οποίων οι συμβάσεις λήγουν το φθινόπωρο.

Και αυτό γιατί, όπως εκτιμούν στελέχη του υπουργείου Μεταφορών, θα πρέπει να επιτευχθεί μια ισορροπία μεταξύ των βασικών παιχτών της Olympic Air, η οποία θα λειτουργήσει υπό τη διοίκηση της Marfin Investment Group, της Aegean Airlines που συνεργάζεται με την Goldair, αλλά και της Swissport.

ΟΑ και Aegean αναμένεται να συμμετάσχουν -μεταξύ άλλων εταιρειών-τόσο στους διαγωνισμούς για τις άγονες γραμμές όσο και στους διαγωνισμούς για το handling.

Σύμφωνα με τα ίδια στελέχη, ενδέχεται από τους διαγωνισμούς που θα βγουν στον αέρα άλλη εταιρεία να οριστεί ανάδοχος για το πτητικό κομμάτι και άλλη για την επίγεια εξυπηρέτηση στα ίδια αεροδρόμια: «Στην περίπτωση αυτή και προκειμένου να είναι εφικτή η λειτουργία τους, θα πρέπει οι δύο εταιρείες να έχουν την ευελιξία να συντονιστούν μεταξύ τους», τονίζουν.

Στο μεταξύ περίπου δύο μήνες νωρίτερα απ ό,τι αρχικά υπολογιζόταν αναμένεται να αναλάβει η MIG την εταιρεία επίγειας εξυπηρέτησης της Ολυμπιακής, ενώ προσπάθειες καταβάλλονται ώστε το ίδιο να γίνει το συντομότερο δυνατό και με τις εταιρείες πτητικής εκμετάλλευσης και τεχνικής βάσης. Η εταιρεία, ωστόσο, εμφανίζεται αποφασισμένη να κρατήσει το χαρτί του εμπορικού αιφνιδιασμού και να μην προχωρήσει στην ανακοίνωση του επιχειρησιακού σχεδίου του νέου αερομεταφορέα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου