Τετάρτη 20 Μαΐου 2009

Στις βασικές αξίες επιστρέφουν οι Ασιάτες καταναλωτές, λόγω κρίσης

Ξεχάστε τα «φρου-φρου» και τα αρώματα... Οι Ασιάτες επιστρέφουν στα βασικά, προτιμώντας απλά, φθηνότερα προϊόντα, αντί για εκείνα των διάσημων εταιριών. Βιομηχανίες σε όλη την ασιατική ήπειρο, κορυφαία κατασκευάστρια ηλεκτρονικών και βιομηχανικών προϊόντων στον κόσμο, αναγκάζονται έτσι να ακολουθήσουν την τάση.

«Ο κόσμος διστάζει να αγοράσει ακριβά προϊόντα, προτιμώντας να αγοράσει καλά κατασκευασμένα ανάλογά τους», λέει ο Κοχέι Ουέντα, γενισκός διευθυντής της Bic Camera, μεγάλη αλυσίδα καταστημάτων ηλεκτρονικών ειδών στην Ιαπωνία. Από τα απλά λάπτοπ netbook, μέχρι τους νέους φούρνους μικροκυμάτων, με ελάχιστες λειτουργίες, μεγάλες εταιρίες όπως οι Samsung και LG Electronics σπεύδουν να εισάγουν στην αγορά προϊόντα, που μπορούν να πωληθούν σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές.

«Σε περίοδο οικονομικής ύφεσης, τα προβλήματα ρευστότητας υπερτερούν της αναζήτησης κερδοφορίας. Είναι έτσι πολύ σημαντικό να διατηρήσουμε την παραγωγικότητα στα εργοστάσιά μας, ώστε να αποπληρώσουμε τα χρέη μας. Οι βιομηχανίες επιλέγουν τώρα τη στρατηγική των χαμηλών τιμών», λέει ο Οικονομολόγος του Πανεπιστημίου της Σεούλ, Τσόε Σουν-Κιου.

Ορισμένες εταιρίες, όπως η LG Electronics, εισάγουν στην αγορά νέα προϊόντα σε μία προσπάθεια να εδραιώσουν μερίδιο αγοράς στην παρούσα αρνητική συγκυρία. Στα τέλη του 2008, η εταιρία εισήγαγε το Cookie, κινητό τηλέφωνο τρίτης γενιάς, με τιμή λιανικής 475 δολαρίων, 40% φθηνότερο από τις ανταγωνιστικές του συσκευές.

Για τους καταναλωτές, η τάση αυτή αντικατοπτρίζει στροφή προς τη χρηστικότητα και εγκατάλειψη του κραυγαλέου καταναλωτικού υλισμού των περασμένων δεκαετιών.

«Μέχρι σήμερα, οι καταναλωτές είχαν ασαφείς προσδοκίες για την ποιότητα των συσκευών υψηλής τεχνολογίας και ήταν έτοιμοι να δαπανήσουν σημαντικά ποσά για να αποκτήσουν πολυ-λειτουργικές συσκευές. Οι πολλαπλές και περίπλοκες λειτουργίες, όμως, κούρασαν τους καταναλωτές που άρχισαν να αναζητούν προϊόντα με βασικές και μόνο λειτουργίες», αναφέρει σε πρόσφατη έκθεσή του το Ινστιτούτο Μελετών της εταιρίας LG Electronics.

Η αναζήτηση αυτή της απλότητας ξεφεύγει από τον τομέα της υψηλής τεχνολογίας. Οι πωλήσεις φθηνών τυποποιημένων τροφίμων (μακαρόνια και κατεψυγμένα γεύματα) έχουν αυξηθεί κάθετα, ενώ μειώνονται παράλληλα οι πωλήσεις κρέατος. «Η ώρα είναι κατάλληλη για επιστροφή στην απλότητα. Οι καταναλωτικές συνήθειες έχουν μεταβληθεί ριζικά τους τελευταίους μήνες. Οι καταναλωτές θα αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο τα πολυκαταστήματα επιλέγουν τους προμηθευτές και τα προϊόντα τους», λέει ο Μοτόγια Οκάντα, πρόεδρος της αλυσίδας πολυκαταστημάτων Aeon στην Ιαπωνία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου